PISA txostena. Oinarriak zaindu beharko.

Pisako dorre ospetsua zaintzeko oinarrietan dago giltzarria

Oporretan ezagutu ditut azken PISA txosteneko emaitzak.  Sevillan. Espainiako eta Andaluziako zenbait hedabideen ikuspegia irakurri eta entzuteko aukera izan dut. Canal Sur, Onda Cero, ABC, El País… Interesgarria da zelan erabil daitezkeen datu batzuk bakoitzak bere astoari arre egiteko. Onda Cero-ko iritzi-emaileen arabera datuak Espainian oso txarrak eta Zapateroren politika eskasaren errua… Gaitzak hezkuntza sistema hamazazpi hezkuntza sistematan apurtu zenean hasi omen ziren, errepikatzen zuen batek… ABC-koek oso ondo konparatzen zituzten neska-mutilen arteko aldeak eta sistema publiko-pribatuen arteko aldeak. Artikulua irakurrita alaba eskola publikotik ateratzeko gogoa piztu zitzaidan. (Eta sexua aldatzearena begiratzeko).  El País-ekoek Espainiako autonomien arteko rankinga egiten zuen, batez ere. Espainiako iparralde-hegoalde aldeak azpimarratzen zituen.  Canal Surreko iritzi-emaile ofizialistak datu orok daukan errore margena azpimarratzen zuen. Andaluzian 15 urteko ikasleen % 43 errepikatu du ikasturteren bat…

Denbora beharko dut PISAko emaitzak zuzenean irakurtzeko. Axaletik ez bada ere. Are denbora gehiago datu horien gainean egindako ikerketa eta gogoeta mamitsuak ezagutzeko…  Ea gabonetan edo.

Beti bezala, gustatu zaizkit Josu Sierrak egindako laburpen + iritzi artikuluak. [0][1][2]

Mendebaldeko euskaldun bezala, ikustea OCDE datuen batez bestearen inguruan gabiltzala ez da harrotzeko modukoa. Ikusiko dugu hezkuntzak jasan dituen murrizketa ekonomikoek-eta zelako emaitzak ekartzen dituzten hemendik urte gutxitara.

Azpimarratzekoa da, nire ikuspegitik, %15ek bakarrik egitea proba horiek euskaraz. Nik ez dut oraino ikusi emaitzak bi talde horietan desglosaturik:  proba euskaraz egin zutenen (%15,5) emaitzak eta probak gaztelaniaz (%84,5) egin zutenen emaitzak. Zelako irakurtzeko gaitasuna erakutsi dute bi talde horiek? Euskal herritar euskaldunak ze moduz moldatu dira probak euskaraz eginda?

Nik susmoa daukat PISAkoek oso ondo neurtzen dutela neurtzen dutena. Pena gauza asko neurtu gabe uztea. Ze moduz bigarren, hirugarren eta laugarren hizkuntzetako gaitasunak? Zer moduz informazioa kudeatzeko gaitasuna? [eta abar]

Oraingoz, kontu horietan sakontzeko gogoa. Besterik ez.

Utzi erantzun bat

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Aldatu )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Aldatu )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Aldatu )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Aldatu )

Connecting to %s